Bize Ulaşın

Her yönetmenin kendine özgü kuralları,bakış açısı vardır. Bazı yönetmenler sürekli aynı oyuncuları filmlerinde oynatmak isterler bazıları ise settin önünden bile geçirmezler. Bazı yönetmenler sete sadece perşembe günü başlar bazıları ise umursamaz. Yönetmenlerin birbirinden farklı anlatım dilleri vardır. Bu özgünleri araştırdık umarum beğenirsiniz…


1-Onur Ünlü

Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi iletişim sanatları bölümünden mezun oldu. Daha sonra Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi iletişim bilimleri anabilim dalında yüksek lisansını tamamladı.

Onur-Ünlü


2-Yılmaz Güney

Yılmaz Güney (Yılmaz Pütün, 1 Nisan 1937; Yenice, Karataş, Adana – 9 Eylül 1984, Paris), Zaza ve Kürt asıllı Türk sinema oyuncusu, yönetmen, senarist ve yazardır. Özellikle Çirkin Kral dönemi sonrasında çektiği ve önemli bir sinemacı olarak kabul edilmesini sağlayan Cannes ödüllü Yol, Sürü, Umutsuzlar gibi filmleriyle tanınır.

yılmaz güney


3-Biray Dalkıran

Biray Dalkıran (d. 1976, İstanbul), Türk film yönetmeni, yapımcı ve senarist. Beykent Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sinema TV Bölümünde lisans ve yüksek lisans eğitimini tamamladı. Şu anda Marmara Üniversitesi Radyo TV bölümünde Doktora eğitimi yapmaktadır. Öğrencilik yıllarında çektiği kısa filmler ile birçok ödül kazanmıştır.

Mezuniyetinden sonra ortağı olduğu “Düş Fabrikası Görüntü Sanatları” adlı şirkette Reklam filmleri ve klip videoları çekmiştir. Daha sonra ise uzun metraj sinema filmleri çekmeye başlamış ve 2006 yılında ilk uzun metraj filmi olan Araf’ın senaryo yazarlığı ile yönetmenliğini yapmıştır. 2007 senesinde ise Atipik psikoz hastası bir gencin kendi hayal dünyasında kurduğu yaşamını anlatığı Cennet filminin seneryosunu ve yapımcılığını yaparak yönetmiştir

biray dalkıran


4-Ezel Akay

1961 yılında İnegöl’de dünyaya gelen Ezel Akay, Boğaziçi Üniversitesi Mühendislik Fakültesi’nden mezun olduktan sonra Amerika’daVillanova Üniversitesi’nde tiyatro öğrenimi gördü.

İFR’nin kurucu ortağı olarak film prodüksiyonu sektörüne girmeden önce reklam metin yazarlığı, tiyatro yönetmenliği ve oyunculuğu, yapım asistanlığı ve amirliği yaptı. İFR’nin kuruluşundan bu yana, aralarında son on yılın unutulmazlarından “İş Bankası-Sağduyu”, “İş Bankası-Atatürk”, “Telsim-Çıldıran Müdür” filmlerinin ve son dönemde de “Kredi Kart-Migros”, “Mio-Türkiye’ye Doğan Temizlik Güneşi”, “Pimapen” ve “Microsoft-Korsan Yazılım” gibi son dönem filmlerinin de yer aldığı 500’den fazla reklam filmine yönetmen olarak imza attı.

ezel akay


5-Ömer Faruk Solak

1986 yılında Ankara Üniversitesi Basın Yayın Yüksekokulu’nu bitirdi. 1987-1995 yılları arasında TRT’de kameraman olarak çalıştı. Daha sonra görüntü yönetmenliği yapmaya başladı. 1998’de, Böcek Yapım şirketini kurdu ve birçok reklam filmi ve klipte görüntü yönetmeni ve yönetmen olarak çalıştı.


6-Atıf Yılmaz

Pertevniyal Lisesi’nde okudu. İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sanat Tarihi bölümünü bitirdi. 1947’den başlayarak çeşitli dergi ve gazetelerde sinema yazıları yazdı. Üniversite yıllarında sinemayla ilgilenen Erksan, 1950’de Atlas Film için Yusuf Ziya Ortaç’ınBinnaz adlı filmini senaryolaştırarak sinemaya adımını attı. İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sanat Tarihi Bölümü’nden 1952’de mezun olan Erksan, aynı yıl Dünya gazetesinde film eleştirileri yazdı. 1952’de senaryosunu Bedri Rahmi Eyüboğlu’nun yazdığı Karanlık Dünya, Aşık Veysel’in Hayatı-Karanlık Dünya, ilk filmi oldu. Dünya Havacıları Türkiye’de (1958), Büyük Menderes Vadisi (1959) adlı iki belgesel film yaptı.

Edebiyat uyarlamalarına yönelerek kırsal kesim insanlarının sorunlarını işlediği filmlerle başarı kazandı. Susuz Yaz, 1964 Berlin Film Şenliği’nde Altın Ayı Büyük Ödülü’nü, Yılanların Öcü (1962), 1966 Kartaca Film Şenliğinde birincilik kazandı. Kuyu filmi (1968) 1.Adana Film Şenliği’nde birinci oldu. Halit Refiğ ile birlikte Ulusal Sinema anlayışının temsilcisi oldu.

1970 yılından sonra ticari filmler yönetti. 1974-1975’te TV için çağdaş beş Türk öyküsünü (Sabahattin Ali’nin “Hanende Melek”, Ahmet Hamdi Tanpınar’ın “Geçmiş Zaman Elbiseleri”, Samet Ağaoğlu’nun “Bir İntihar”, Sait Faik Abasıyanık’ın “Müthiş Bir Tren” ve Kenan Hulusi Koray’ın “Sazlık”) kısa metrajlı filmler durumuna getirdi. Metin Erksan, 4 Ağustos 2012 tarihinde 83 yaşında vefat etti.

atıf yılmaz


7-Yavuz Turgul

İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi Gazetecilik Enstitüsü’nü bitirmesinin ardından gazetecilik yapmaya başladı. Uzun süre Ses dergisinde çalıştı. Ses dergisinin tarihindeki en genç yazı işleri müdürü olarak görev yaptı. 1976’daErtem Eğilmez’in desteğiyle Arzu Film’e senaryo yazmaya başladı. İlk kez Sultan filminin senaryosu ile dikkat çekti. Çiçek Abbas veZüğürt Ağa filmleri ile başarısını devam ettirdi. 1980 yılında reklam sektörüne geçerek Manajans Thompson’da metin yazarlığına başladı. 1984 yılında, Fahriye Abla ile yönetmenliğe başladı. Ardından 1986 yılında Muhsin Bey, 1990 yılında Aşk Filmlerinin Unutulmaz Yönetmeni ve Gölge Oyunu filmlerini çekti. 1993 yılında Manajans Thompson’daki görevini bırakarak Jeffi Medina’yla birlikte Medina Turgul’u kurdu ve 1996 yılında izleyici rekorları kıran Eşkıya filmini çekti, bu film ile başarısını en üst düzeye çıkardı. Film o yıl Türkiye’den Oscar’a aday gösterildi. Senaristliğinin ve yönetmenliğini üslendiği Gönül Yarası adlı filmi yaptı. Gönül Yarası, aynı yıl Türkiye’den Oscar adayı olarak gösterildi. Sonrasında, yönetmenliğini Ömer Vargı’nın yaptığı Kabadayı filminin senaryosunu yazdı. Kabadayı filmi de izlenme rekorları kırmıştır. 2010 yılında Av Mevsimi filmi vizyona girdi.Film özgün ve başarılı senaryosuyla oldukça dikkat çekti.

yavuz turgul


8-Çağan Irmak

Asmalı Konak adlı televizyon dizisiyle ismini bütün Türkiye’ye duyurdu. Sonra hem 1980’li yılların karışık, gergin ve politik halini, hem 2000’li yıllardaki bir sonraki kuşağın yaşadıklarını anlatan Çemberimde Gül Oya dizisini yazdı ve yönetti.

Bana Şans Dile, Mustafa Hakkında Herşey, Babam ve Oğlum, Ulak, Issız Adam, Karanlıktakiler, Prensesin Uykusu, Dedemin İnsanları ve Tamam Mıyız ?  adındaki sekiz uzun metrajlı sinema filmi ve Çilekli Pasta adlı tv filmi bulunmak üzere, ödüllü kısa filmleri de bulunmaktadır.

çagan ırmak


9-Serdar Akar

1987’de Mimar Sinan Üniversitesi Sinema-TV Bölümü’ne girdi ve 2000 yılında okulu bitirdi.

1989 yılında daha öğrenciyken Mahinur Ergun’un yönettiği Med-Cezir Manzaraları adlı filmle yönetmen yardımcısı olarak profesyonelliğe adım attı.

Kariyeri boyunca Orhan Oğuz, Tunca Yönder, Kadir Sözen, Mustafa Altıoklar ve Erden Kıral’a asistanlık yaptı.

1994 – 1997 yılları arasında pek çok TV dizisinin yönetmenliğini üstlenen ve ilk kısa filmi Tanabata Matsuri’yi de çeken Akar, 1998 yılında birbirine geçmiş çapraz senaryoya sahip iki film Gemide ve Laleli’de Bir Azize filmlerinin senaryosunu yazdı. Gemide’nin yönetmenliğini yaptı.

2000 yılında çocukluğunu ve gençliğini geçirdiği kasabanın ve ailesinin hikâyesini anlattığı Dar Alanda Kısa Paslaşmalar adlı filmi yazıp yönetti.

2001 yılında Maruf’u yaptı. Bu filmden sonra dedesinin sinemasına atfen isimlendirdiği ve kuruculuğunu yaptığı “Yeni Sinemacılar”ı bıraktı. Ardından dizi yönetmenliğine yoğunlaştı.

serdar akar


10-Kudret Sabancı

Profesyonel yaşamına çeşitli televizyon programları, videoklipler ve reklam filmleri çekerek devam etmiştir. Yönettiği tv programlarından bazıları “Alkışlar”, “Beyaz Show”, “A Takımı”dır. A Takımında toplam 8 saat 15 dakikalık kesintisiz canlı yayın yaparak bir tür rekor kırmıştır.

İlk uzun metrajlı sinema filmi, Laleli’de Bir Azize ile, 1999’da 10. Orhan Arıburnu Ödülü ve Ayhan Işık ödülü almıştır. Bu film, kendi alanında kült bir izleyici topluluğuna sahiptir.

İKSV, Trakya Üniversitesi vb. birçok etkinliğe de katılan Kudret Sabancı’nın ses getiren çalışmalarından biri de; beş ayrı yönetmenin birlikte ortak çektikleri ve “2005 yılının En İyi Türk Filmi” ödülü alan Anlat İstanbul filmidir. Bu film beş ayrı klasik masalın günümüz istanbuluna uyarlanmış halidir. zaman zaman ayrılan, zaman zaman içiçe giren öykülere sahiptir ve her öyküyü başka bir yönetmen çekmiştir. Anlat İstanbul yurtiçi ve yurtdışında birçok ödüle layık görülmüştür. Bu ödüllerden bazıları; 24. İstanbul Film Festivali En İyi Film, 12. Adana Altın Koza’da toplam 5 Altın Koza, 38. SİYAD ödülleri, Altın Portakal, en iyi görüntü yönetmeni, 11.Roma-MED film festivali, 2006 Bangkok Film Festivali Jüri özel ödülü

kudret sabancı


11-Ömer Lütfi Akad

Ömer Lütfi Akad (2 Eylül 1916, İstanbul – 19 Kasım 2011, İstanbul), Türk film yönetmeni ve senarist. Türk sinemasının “Koca Çınar”ı olarak bilinen Akad, 1950’li yıllara değin tiyatrocuların egemenliğinde kalmış olan Türk sinemasının, tiyatrodan bağımsız hale gelmesini sağlayan en önemli isimlerden biri olmuştur. “Sinemacılar Kuşağı”nın ilk temsilcilerinden olan Akad, kendinden önceki sinemacılardan farklı olarak sinemanın kendine özgü dilini ve olanaklarını araştırıp geliştirmiş, imza attığı yapıtlarla kendinden sonra gelen birçok yönetmeni etkilemiş, onlara örnek olmuştur.

1948 yılında Vurun Kahpeye ile başladığı yönetmenliğini halk masalları uyarlamalarıyla sürdürmüş, polisiye filmleriyle sinema dilini geliştirmiştir. Ayrıca belgeseller çekip, senaryo yazarlığı yapmıştır. Yazdığı Işıkla Karanlık Arasında adlı deneme biyografisi Türk sinemasının başlangıç ve gelişim kesitinin görülebildiği ilginç bir yapıttır.

ömer lütfi akad


 

 

Oylamak ister misin ?